Profesorius, iliustratorius, dizaineris. Paroda.

Hideya KAWAKITA: Traukinių etiketas

Japonai pasauliui žinomi kaip viena mandagiausių tautų. Tokią pagarbą aplinkai formuoja ne tik gyvenimo būdas, šintoizmo filosofija, bet ir viešosios erdvės su savomis taisyklėmis – pavyzdžiui, metro. Traukinys, kuriame japonai praleidžia nemažą dienos dalį keliaudami į ir iš darbo bei nuolat būdami nepažįstamų žmonių apsuptyje, suformuoja tylos ir pagarbos asmeninei erdvei etiketą. Prie šio etiketo formavimo prisidėjo ir Hideya Kawakita – Tokijo Menų universiteto profesorius, tautos auklėtojas, vizualiųjų menų atstovas, dizaineris.

Paroda.
70-ojo dešimtmečio viduryje Tokijuje pasirodė akį traukiančių plakatų serija, kurioje buvo vaizduojami tokie ikoniški vakarietiški vaizdai kaip Hitleris, Supermenas, Marilyn Monroe ir Kalėdų senelis. Kiekvienas plakatas propagavo tinkamą metro etiketą: pavyzdžiui, kad piko metu negalima rūkyti ant platformos, nemesti kramtomos gumos ant grindų, aiškiai rodyti traukinio bilietą konduktoriui. Komiškus plakatus, 1974–1982 m. auklėjusius Tokijaus gyventojus, kūrė grafikos dizaineris Hideya Kawakita. P. Kawakita padarė didžiausią įtaką Tokijo metro įvaizdžiui ir miestiečio etiketui.

Tokijo dailės universiteto universiteto dailės muziejus pagerbia jų absolventę Hideya Kawakita parodoje, kurioje apžvelgiamas dizainerio 30-ies metų darbas, pirmiausia – Tokijo metro, o vėliau – japoniško „shochu“ prekės ženklo „iichiko“. Paroda eksponuojama iki 2014 m. Lapkričio 26 d.

Paroda veiks rugsėjo 14-15 dienomis Lietuvos teatro, muzikos ir kino muziejuje.